Followers

Friday, October 14, 2011

Włosy, włosy! Zdrowe włosy!

Witajcie Kochane!
Zaczynamy zabawe z blogiem! Mam nadzieje, że będziecie równie podekscytowane co ja. :)  Moim głównym celem jest "serwowanie" Wam informacji, nowinek modowych, makijażowych, kosmetycznych i sprawić, aby były one dla Was przydatne, chociażby w jakimś małym stopniu. Chcę, aby ten blog był tak samo mój jak i Wasz, także czujcie się mile widziane do sugerowania tamtów, poprawiania mnie, ponieważ absolutnie NIE jestem żadnych ekspertemem, a będę dzielić się z Wami rzeczami, w których ja znajduje zainteresowanie. O których wiedze zyskałam z mediów, rozmów z dziewczynami. Także HERE WE GO! :)

Pierwszą notke chciałam poświęcić włosom. Myślę, że wiele z Was ma z nimi problemy lub po prostu chciałybyście poprawić ich kondycję, stan. A nawet jeśli uważacie, że Wasze włosy są tak śliczne i zdrowe, że nie potrzebujecie już więcej porad jak sprawić, aby włosy były zdrowsze -jestem pewna, że zawsze znajdzie się jakiś mały trik, którego nie znacie i coś w pielęgnacji, diecie co mogłybyście zmienić. Osobiście uważam, że włosy to temat rzeka, także jestem święcie przekonana, że zawsze znajdzie się coś nowego i korzystniejszego dla Waszych 'perełek'. ;)
Jak już powiedziałam- włosy temat rzeka, więc zastanawiałam się nad najważniejszymi rzeczami dotyczącymi włosów. W innym przypadku ten post musiałby być niekończącą się opowieścią. Wszystko sobie pięknie spisałam i mam nadzieje, że niczego nie pominęłam, chociaż znająć życie, z pewnością coś jeszcze mi się przypomni, także dam Wam znać później jeśli coś pominęłam.
  • Pierwszą sprawą jest szampon. Bardzo ważne jest, aby posiadał jak najmniej chemikali, substancji chemicznych. Jedną z najczęściej spotykaną substancją jest siarka, której baardzo nie chcemy. Powoduje ona, że tworzy się wiele piany podczas mycia. To NIE jest dobre dla włosów. Wiem, że czasami, gdy używamy jakiegoś szamponu narzekamy, że słabo się pieni, przez co ciężko jest nam dokładnie umyć włosy, ale Kochane, to może być to czego szukamy. Upewnijcie się, że na buteleczce jest napisane  "SULFATE FREE" co oznacza "bez siarki". Szampony powinny zawierać ANTYOKSYDANTY i najlepiej, aby nie zawierał żadnych sztucznych substancji. A już tym bardziej powinny być wole od alkoholu. Nie sugerujcie się tym, że dany produkt jest reklamowany w telewizji, to powinnien być dobry. Okei- powinniem. Jednak najczęściej tak nie jest i zawiera alkohol i  chemikalia. Im bardziej naturalny i organiczny szampon tym lepiej!
  • Odżywka. Tak długo, gdy używamy jej po wyjściu spod prysznica, nie potrzebujemy używać jej pod prysznicem. Bardzo często odżywki, ktore stosujemy pod prysznicem sprawiają, że włosy stają się ciężkie i tracą objętość, czego także nie chcemy. Należy pamiętać, że odżywke NIE nakładamy od nasady! Te włosy są nowe, "młode"  i nie potrzebują tak wiele ochrony, środków wzmacniających. Zacznijcie nakładać odżywke od uszu w dół.
  • Często słyszymy, że temperatura wody wpływa na kondycje włosów. Tak, to jest prawda! Zimna woda sprawia, że włosy się błyszczą. Niska temperatura wody wpływa na połysk włosów.
  • Wychodząc spod prycznica należy pamiętać, aby nie trzymać włosów pod ręcznikiem zbyt długo. Przez to będą się częściej przetłuszczać!
  • Nie czeszemy włosów pod prysznicem! Jeżeli to robicie, błagam  przestańcie. Czesząc mokre włosy wyciągamy je wzdłuż i możemy sprawić, że zaczną wypadać. Włosy, gdy są mokre stają się bardzo wrażliwe, delikatne i są bardziej narażone na zniszczenia. Dlatego też, nie chodzimy spać z mokrą głową, gdyż wycieramy je w poduszkę i uwierzcie mi- bardzo się niszczą. Jednym dobrym tirkiem jest wyposażenie się w JEDWABNĄ poduszkę. Nie tylko sprawi, że nasze włosy będą w lepszej kondycji, ale także taki mały bonusik: działa antyzmarszczkowo!
  • Starajcie się nie myć włosów codziennie. Najlepszy odstęp od mycia do mycia to 2-3 dni, ale wiem, że czasami jest to baardzo trudne - własnego doświadczenia. Dlatego jeżeli jest to na prawdę baardzo konieczne, myjcie tak często jak Wasze włosy potrzebują. Jednak są sposoby, dzięki którym możemy małymi kroczkami przedłużyć czas, w którym nasze włosy są świeże. Zajmuje to wiele czasu i jest to trudne, ale bez wątpienia włosy nas za to podziękują. Takim sposobem jest związanie włosów, nie mieć ich rozpuszczonych, gdy zauważymy, że nie są już one pierwszej świeżości oraz używajmy SUCHYCH SZAMPONÓW. Nie mówię, że dzięki temu nie potrzebujemy myć ich wcale! Nie zastąpią one zwykłych szamponów! Jednak w pewien sposób pomagaja. Proces zmieniania częstotliwości mycia włosów potrwa - cierpliwości dziewczyny! :)
  • Nie powinnyśmy czesać mokrych włosów, a już tym bardziej szczotką. Szczotka odpada! NIGDY szczotka przy mokrych włosach. Jednak wierze, że wiele z Was jeżeli nie uczeszą włosów później mają na nich tragednie, dlatego proszę, jeśli macie potrzebe rozczesania ich gdy są mokre używajcie grzebienia z SZEROKO rozstawionymi ząbkami!
  • Nie czeszmy włosów zbyt często, mam na myśli: co godzinkę. Nasze włosy tego nie potrzebują i nie wpływa to dobrze na nie. Czeszmy je tylko gdy na prawdę potrzebujemy. ;)
  • Rozczesywanie. Nie należy czesać włosów od nasady głowy w dół, ponieważ jeśli mamy jakieś "kołtuny", poplątane włosy, czesząc w ten sposób możemy tylko pogorszyć sprawe, a tego nie chcemy. Dlatego, zacznijmy czesać od końcówek i powoli podchodząc coraz wyżej.
  • Mocne związywanie włosów w gumke osłabia je.
  • Nie używajmy lokówke, prostownic, suszarek zbyt często!
  • Nie farbujmy włosów baardzo często!
  • Jeżeli mamy nałożoną odżywke, której nie porzebowaliśmy spłukać, pamiętajmy aby nie nakładać na to pianki do włosów lub nie spryskać ich lakierem!
  • Nasze włosy w większości składają się z wody i protein, dlatego nie zapominajmy o uwzględnieniu tych rzeczy w naszych dietach. Należy pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, czyli od 6 do 8 szklanek. Proteiny: możemy po prostu pić shake'i proteinowe  lub zaczą jeść zielone warzycha (groszek, brukselke..) lub jajka, jajko to bardzo dobry dostarczyciel protein.
  • Gdy jesteśmy już przy jedzeniu nie zapominajmy o innych WITAMINACH! Nasze włosy bardzo lubią orzechy, słonecznik, ryby. Jednak oczywistą sprawą jest, że nie wszystkie z nam lubia spożywać te  produkty dlatego możemy otrzymać je prosto w kapsułkach, różnych suplementach diety. Co ja gorąco polecam to OMEGA 3, choć smak jest na prawdę okropny, następną rzeczą jest tran i biotyna.
  • I naaaaaaaaaajwiększym sekretem pięknych włosów, jest używanie olejków bezpośrednio na włosy. Mogą to być olejki kokosowe, orzechowe itp. Są one szerokobogate w witaminy: magnez, żelazo, witamine E i wiele innych, które nasze włosy potrzebują. Jak nakładać takie olejki? To bardzo proste. Tak samo jak odżywkę, wcieramy we włosy. Najlepiej byłoby gdybyśmy pozostawiłe je na włosach na dłuższy czas np. nałożyc wieczorem i rano zmyć, lub po prostu nałożyć w ciągu dnia i ułożyć włoski w koczka. Jestem pewna, że otrzymamy wiele komplementów na temat fryzury, więc nie musimy się martwić, że olej na włosach nie będzie to wyglądał atrakcyjnie.
Okei, jak na tę chwilę myślę, że przekazałam Wam najważniejsze sprawy. :) Oczywiście jak coś jeszcze mi wpadnie do głowy, to dam Wam znać! I Was również proszę o to samo. Jeżeli jest coś czego nie wspomniałam, zostawcie to w komentarzu, na pewno rzuce na to oko. Z góry dziękuję!
Buziaczki, nataliaana!

4 comments:

  1. No zapowiada się ciekawie, będę tutaj u Ciebie częściej :> Post o włosach jak najbardziej trafiony. Czekam na kolejne notki, oraz zapraszam do mnie, robię biżuterię handmade, aktualnie głównie z modeliny. Jeśli miałabyś jakieś życzenia, pisz na maila, wszystko podane na blogu :)
    http://hyypnotist.blogspot.com/ - mój blog :)
    Pozdrawiam! :>

    ReplyDelete
  2. dzięki za wpis na temat włosów ,bardzo przydatny : )

    ReplyDelete
  3. a i mogłabyś jeszcze napisać coś o szkodliwości tapirowania włosów ? Dzięki :*

    ReplyDelete
  4. fajne jest . podoba mi się bardzo, dzieki temu dowiedziałam sie troche rzeczy. ; ))

    ReplyDelete

Czytam i doceniam każdy komentarz! Dziękuję serdecznie za Twoją opinię! x