Followers

Saturday, February 4, 2012

Rasizm

Witajcie, Moi Drodzy!

Na wstępnie chciałam Was przeprosić za moją długą nieobecność na blogu, aczkolwiek kompletnie nie miałam czasu. Z resztą w nadchodzącym tygodniu także będzie krucho z nim. Nauczyciele oszalali- nic tylko projekty i prezentacje, no, ale cóż! 
Weekend zapowiadał się wspaniale i  rozrywkowo, a skończyło się jak zawykle na siedzeniu przy książkach. Zamiast domku letniskowego ze znajomymi- ekonomia, historia i biologia na pierwszym planie. Plus totalny brak nastroju.
 Czy na prawdę młodzi ludzie mogą być rasistami? Zawsze myślałam, że rasizm dotyczy tylko starszych osób, które nie miały możliwości podróżowania, poznawania innych kultur, jak  i ich złe wspomienia z Drugiej Wojny Światowej, które doprowadziły do tego, że do tej pory mają uprzedzenia codo Rosjaninów, Niemców.. Jednak nie. Nawet nastolatkowie są wstanie czuć wstręt do osób innej narodowości. Wczoraj spędzając miłe popołudnie z przyjaciółmi na łyżwach dowiedziałam się, że wszyscy Polacy to, cytuje- "dupki".   Puściłabym to koło uszu, nie reagując zupełnie, gdyby nie fakt, że powiedział mi to kolega z klasy, który powtarza to od początku roku. Mówiąc więcej i posuwając się coraz to dalej, przekroczył linię mojej tolerancji. Oczywiście prawdą jest, że jesteśmy narodem bardzo zawistnym, jeden drugiemu zazdrości, nie potrafiąc cieszyć się ze szczęścia i radości innych. Prawdą jest także, że kradniemy i tak dalej.. Ale każdy z nas odpowiada i reprezentuje samego siebie NIE cały kraj. Na podstawie nawet tysiąca osób nie można ocenić każdej, jednej osoby. Wiadome jest, że wszędzie znajdą się ci dobrzy i ci źli. Nie można nienawidzić oceniać jednostki, poprzez zachowanie innych. Ja wiem i rozumiem, że na praktycznie na całym świecie zdanie o Polakach nie jest zbyt przyjemne i szczerze mówiąc nawet nie dziwie się czemu. Tutaj gdzie mieszkam, jeżeli komuś wypadnie z kieszeni telefon to będzie on leżał w tym samym miejscu na ulicy nawet przez 2 tygodnie i przechodnie go nie zabiorą, będzie czekał na osobe, która go zgubiła. Natomiast w Polsce, telefon zgubiony w publicznym miejscu zniknie już za 2 minuty, ale to jest poprostu sposób w jaki zostaliśmy wychowani. I nie tylko my- Rosja, Słowacja, Serbia itd. wszystkie kraje, które było krajami komunistycznymi mają to w jakiś dziwny sposób wbite to do głowy. Na dodatek, aby było śmiesznie kolega, przeciwnik Polaków jest właśnie Rosjaninem. Mogłoby się wydawać, że rozumiejąc siebie na wzajem będziemy się w pewnym stopniu wspierać, jest zwyczajnie odwrotnie. Na prawdę wiem, że z pewnością jest to  bazowane głównie na  historii, jednak historii nie należy brać tylko z jednej strony i obierać  zdania na tym co się słyszało od jednego kraju, historia jest zakłamana. Wszystko zależy od miejsca, gdzie się jej uczymy. My nie jesteśmy "za" Hitlerem, a  dla mojej koleżanki, która była wychowana w Niemczech jest on idolem. To, że nic nigdy złego mu nie zrobiłam nie ma znaczenia i tak jestem tą złą osobą i zawszę będę. Mój tata powiedział mi, że mój kolega nie zmieni swojego zdania choćby nie wiem co, gdyż zwyczajnie został tak wychowany i nauczony w szkole.Okei, może być, ale co z tego? Jest młody, jak może mieć uprzedzenia, które pochodzą za czasów wojny? To już nas teraz nie dotyczy i MY nie cierpimy z tego powodu. Jesteśmy innym pokoleniem i powinniśmy być mądrzejsi i puścić to w niepamięć, no ale cóż.. jak widać nie którzy nie potrafią. Nie potrafią zrozumieć, że wszyscy jesteśmy ludźmi nie zależnie skąd pochodzimy, wszyscy jesteśmy tacy sami. Tym bardziej, że ja i on mieszkamy w tym samym kraju, mówimy tym samym językiem... (Jako jedyni mamy to samo poczucie humoru, to jest z pewnością coś co łączy Polaków i Rosjaninów) 

Wszyscy jesteśmy ludźmi, kochajmy się!

A tutaj jest jedyno zdjęcie, które posiadam z wczorajszego wieczoru. Kieeeepska jakość, ale zawsze wspomnienie uwietrznione. 



Humor poprawia się gdy tylko patrzę za okno i wkońcu nie widzę śniegu, który utrzymywał się każdego dnia od początku listopada. Flashback: 


Pozdrawiam Was gorąco i trzymajcie się cieplutko, bo wiem, że w Polsce mroźno! xo


5 comments:

  1. każdy naród coś cechuje... takie jest moje zdanie, ale nikogo nie nazwałabym w ten sposób. moim zdaniem to ograniczenie i brak wyobraźni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trochę Racji jest w Tym, ale nie całkiem...
      Zgadzam się z Poprzednim komentarzem jest to po prostu ograniczenie .. xd
      A co do Projektów itd. Powodzonka.! Może w końcu nauczyciele odpuszczą <3
      Trzymaj się :D
      Patka & Klatka :D
      PS. Zajrzyj czasem do nas ;P

      Delete
    2. Chciałabym Cie tylko poprosić, jeżeli chciałabyś odpowiadać na nasze komentarze pisz u siebie na blogu ok.? Często go czytamy także wiesz ;D
      A na naszym tylko Komentuj :* xx :D
      Dziękujemy, POZDROWIENIA ;33 ♥

      Delete
    3. Pewnie, że będę! Szczerze mówiąc to nawet nie wiedziałam, że mogę odpisywać tutaj. Jestem tragiczna w obsłudze komputera, ahaha :D
      I bardzo mi miło, że czytacie mojego bloga, jesteście wielkie, laski!

      Delete
  2. hmm...nie komentuję innych subkultur.

    bardzo ciekawy blog , będę wpadać .

    zapraszam także do nas :>

    ReplyDelete

Czytam i doceniam każdy komentarz! Dziękuję serdecznie za Twoją opinię! x